IT'S MY BLOG.... IT'S MY STORY.... IT'S MY FEELING....

Orang nak mengata ke.... orang nak mengeji ke..... orang nak mengumpat ke.... ada aku kisah ? Yang dapat free seat to hell sapa ? mereka2 la kan ? Still i am thankful and blessed to have never-give up-families and true friends surrounding me.... and my FAITH to keep me alive and ongoing....



Lilypie Angel and Memorial tickers
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
KALA MALAM BULAN MENGAMBANG 9/03/2008 04:42:00 PM

Assalamualaikum. Semalam tengah tunggu bas nak pegi keja aku terbodoh sekejap. Bodoh sebab sorang2 je takde orang lain keje malam. Dah lama tu baru muncul Sonora cik pilip. Dalam pada temanggu manggu tu aku snap la gambar flat tatkala malam. Korang perasan tak tajuk entri tu. Tak tau la kenapa bunyi dia eary, goosebump, saspen semacam je, padahal kalau sebut dalam bahasa omputih nyer FULL MOON takde pulak rasa apa2.






Eniway malam tadi aku regular duty kat CCU. Macam biasa la aku taw nyer kena jaga sapa. Tak lain tak bukan makcik Muneera tu. Sian orang tua ni. Gemok gedempol sehinggakan dah 73 ari post op tak abis2 respiratory problem. Pasal apa? pasal morbid obesity yang teramat. Bayangkan perut boroi teramat sangat dalam keadaan duduk atau baring.... cemana nak napas?



Inilah keje aku. Hina, busuk, low class, kampong, leceh, tak glemer, tak class, last choice coz tak dapat masuk IPT (dalam kata lain untuk orang yang tak pass SPM and bodoh) low mentality, dignity-less, boleh buat ikut telunjuk, kasar, garang, membahayakan, selalu salah bagi ubat, itu je selalunya pandangan orang ramai. Tapi hakikatnya jururawat sekarang adalah satu profesyen yang high demand mana2 saja di dunia ni. Menyediakan peluang menimba ilmu hingga ke peringkat PHD. Memerlukan ketekunan, kesabaran, pengorbanan, akal yang tajam dan banyak mengajar tentang erti kehidupan. Wallahualambissawab.........


Sebut betul2 jangan sampai salah sebut jururawat bukan jerawat

Ni lah tempat aku mencari rezeki halal selama 2 tahun ni. Bahawasanya aku bangga aku bergelar JURURAWAT BERDAFTAR sedar tak sedar hampir 10 tahun lamanya..........

0 ekspresi anda..:

Post a Comment