IT'S MY BLOG.... IT'S MY STORY.... IT'S MY FEELING....

Orang nak mengata ke.... orang nak mengeji ke..... orang nak mengumpat ke.... ada aku kisah ? Yang dapat free seat to hell sapa ? mereka2 la kan ? Still i am thankful and blessed to have never-give up-families and true friends surrounding me.... and my FAITH to keep me alive and ongoing....



Lilypie Angel and Memorial tickers
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
A QUOTE......... 7/19/2008 04:58:00 PM

Assalamualaikum. Berikut aku saja paste komen seorang responder kat page Che Det yang bila aku baca tersentuh tiba2. Tak pasal2 aku sedih pulak dengan kebenaran kata2 responder ni ishhhh apasal aku sensitip sangat today? Ovulating kot wakakakaa....
>
>
Sesungguhnya aku memang kagum dengan Che Det ni dari jaman aku sekolah rendah lagi. Saat aku tahu apa makna Perdana Menteri saat tu jugalah aku memang meletakkan beliau dalam senarai idola aku dulu kini dan selamanya. Tahap intelektual dia memang tinggi tak ada tolok banding, tengok ajalah cara dia menulis kat page dia tu, bahasa dia, olahan dia, penerangan dia, susunan ayat dia. Aku skepticle sebenarnya bahawa satu hari Che Det kena lepaskan jawatan dia, dan sampai la ni aku memang tak boleh terima AAB tu (ishhhhh mengada2 betul) Mula2 dulu aku cuba2 gak terima hakikat coz nampak AAB ni pijak semut pon tak mati, so aku bagi la dia peluang tunjuk taring dia kan? Nampak time tu tak ada yang lebih layak. Tapi now sepenggal dah nak abis dah apa yang dia buat selain naik kan harga minyak? (selain kawin lagi)
>
>
Aku ni bukan lah datang dari keluarga yang mempunyai tahap pendidikan yang tinggi, aku sendiri cuma pemegang diploma in Nursing (orang kata sijil cuci taik kencing orang) apa yang aku tau pasal politik, ekonomi dan lain2. Tapi kalau aku baca penulisan Che Det ni walau dalam BI aku boleh paham (seboleh bolehnya aku akan baca dan paham kan versi BI cewahhhh) dan secara tak langsung vocab aku pon bertambah. Malaysia dulu aman damai makmur dan gah. Sekarang aku malu pasal banyak kes yang mencemar nama baik Malaysia.
>
>
Ngeri bila pikirkan keadaan Malaysia sekarang. Nak kata barisan pemimpin negara tidor, berdosa la pulak ye tak? tanpa bukti. Sungguh aku bersyukur keje luar ni, dapat duit lebih, timba pengalaman, tak pening sangat dengan price hike kat Malaysia tu. Tapi walaubagaimana pon aku tetap bersimpati pada golongan pertengahan membawa kepada golongan miskin kat Malaysia yang jelasnya semakin terhimpit. (Sah2 cik Awang membebel pasal harga beras wakakaka bapak ku....)
>
>
Macamana nak tolong? kerajan dan barisan pemimpin la kenapikirkan sesuatu. Sapa kata senang jadi menteri? Terimalah amanah rakyat duhai barisan Kabinet PU13. (Bak kata babe, kalau duit 50sen hilang dalam gelap kita akan bakar duit kertas buat suluh cari duit 50sen tu). Pikir2 dan renungkan...........
>
>
By apanama
For some humans pride and honour means everything. So much so that they would not hesitate to kill themselves if they lose them (pride and honour). We, Malaysians, used to be very proud of our achievements under your leadership. We were proud to be greeted with utmost respect by the world community. You didn't teach us to beg but to work smart and stand equally tall with any other human being in this world. Being a Malaysian was a privilege and advantage from many aspects but most importantly you gave us the much needed CONFIDENCE to march ahead. We had great Pride and Honour! But today I wonder whare our pride and honour is? Some say it has been sold to Bush and Lee Kuan Yew.Dear Tun, while anger runs wild in my veins ... tears too flow out of frustration and sorrow. Witnessing the destruction of a carefully built nation by a small group of tyrannic 'Kitchen cabinet' members is so painful. It seems that pride and honour doesn't mean a thing anymore ... as long as the pockets are filled with cash and gold. I just pray that Umno members, Barisan Nasional leaders and Malaysians in general would open their eyes before we are cursed like the God-damned city of Sodom.

0 ekspresi anda..:

Post a Comment