IT'S MY BLOG.... IT'S MY STORY.... IT'S MY FEELING....

Orang nak mengata ke.... orang nak mengeji ke..... orang nak mengumpat ke.... ada aku kisah ? Yang dapat free seat to hell sapa ? mereka2 la kan ? Still i am thankful and blessed to have never-give up-families and true friends surrounding me.... and my FAITH to keep me alive and ongoing....



Lilypie Angel and Memorial tickers
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
SABTU... 5/6/09 6/05/2009 04:15:00 PM

Assalamualaikum. Berita kehilangan kapal Airfrance ni daripada radar memang lah sungguh menggemparkan dunia. Lagi lah menggemparkan kaum keluarga penumpang, anak kapal mahupon pilot dengan co-pilot nye sekali.

Kebanyakan pakar2 kata possibilities of survival memang tipis yang amat. Agaknya macam mana lah rasa disaat2 2 3 menet sebelom nahas tu ek ? Bayang kalo kapal terbang tu meletop kat udara pecah berkecai or menjunam jatuh 300km/j terhempas atas permukaan laut then bersepai. Penumpang2 pon habis bersepai sekali............. ish...

Ishhh..

Ishhhhhhh...

Ngeri2 tak nak bayang.

Aku kalau balik kampong selalunya ter'bayang jugak la.




What if tetiba enjin pesawat rosak ? satu je function..




What if tangki minyak bocor ? fuel not even sufficient to make it to the nearest airport...




What if hujan petir ribut melanda ? kapal tehoyong kiri kanan ? kena sambar petir ?




What if tetiba menjunam jatuh dengan speed 500km/j ?




And paling aku takut WHAT IF AKU TAK SEMPAT NAK JUMPA KELUARGA KAT MALAYSIA ?



Selama2 sebanyak2 pengalaman aku on board ni banyak kali la jugak merasa ngeri.




Weather buruk contohnya.




Kapal hoyong hayang atas bawah bawah atas.




Langgar air pocket (maybe small one coz kalo besor dah terhempas dah) whoaaaaaa..




Paling aku tak suka dah macam naik roller-coaster.




Even se'simple' langgar awan- awanan tu pon aku kecut.




Begegar2 kapal aishhhh.....







Tapi aku nak buat macam mana kan ?

So tetiap kali balik kampong aku rileks je la.

Tawakal je.

Boarding langkah kanan.

Selawat banyak2.

Kalau depa playback doa masuk kenderaan tu, baca sama2.

Paling senang nak divert mind aku TIDOR.

Nasib baik aku ni LIFE MEMBERSHIP AHLI TIDOR NEGARA.

Jadi tak susah la nak lelap sekaligus melupakan bayangan ngeri tu.

Kalau naik motor boleh la melompat turun.

Kalau kat atas tu lompat keluar ?????

Aishhhhhhh.....








So berdasarkan serpihan kerusi penumpang dengan kesan jet fuel yang depa discovered tu.

Macam 98% it's definately going to be the worst air crash since 2001.

Ishhhh......

INNALILLAHIWAINNAILAIHIRAJIUN

(diucap bukan hanya bila mendengar kematian, akan tetapi tatkala mendengar kecelakaan juga)

Harap black box tu dapat la carik secepat mungkin.

Tapi bukan senang nak cari kan ?

Laut nyer sedalam 7000m lagi dalam eh tinggi ehhh..... ye la apa2 la perkatan yang seswai pendek kata lebih lah dari Gunung Kinabalu (betul ke ? aku hentam je)

0 ekspresi anda..:

Post a Comment