IT'S MY BLOG.... IT'S MY STORY.... IT'S MY FEELING....

Orang nak mengata ke.... orang nak mengeji ke..... orang nak mengumpat ke.... ada aku kisah ? Yang dapat free seat to hell sapa ? mereka2 la kan ? Still i am thankful and blessed to have never-give up-families and true friends surrounding me.... and my FAITH to keep me alive and ongoing....



Lilypie Angel and Memorial tickers
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Another day has gone... 5/19/2008 01:44:00 PM

Assalamualaikum.... today mood aku 50 50 nak kata suka gumbira sangat tak stress pon tak. Aku nak bercerita pasal mesin ni. Kalau you all tengok bebetul ni la mesin yang depa selalu dok bagi karan kat dada patient dalam drama drama medikal. Alaaa yang scene patient tetiba tenat ntah pasai apa depa tolak mesin ni caj then zzzzzaaapppp kat dada. Hahahahaha.. kalau korang tengok drama melayu memang laaaa tak dapat gambaran yang betul cuba tangok ER ke Greys Anatomy ke aaa baru nampak real. Anyway this particular machine called DEFIBRILLATOR. Comes from 2 words DE and FIBRILLATION.

DE makna nya untuk menyah kan atau to stop

FIBRILLATION makna nya rapid, irregular, and unsynchronized contraction of the muscle fibers of the heart atau degupan jantung yang tidak seragam atau tidak normal.

DEFIBRILLATOR makna nya a device that apply sharp electrical shocks to the heart when its beating becomes dangerously rapidly or chaotic to restore normal heart rhythms before the malfunctioning heart suffers sudden cardiac arrest than can lead to death within minutes.

So now korang paham kan? next time jangan cakap mesin letrik ok! now you all know nama dia Defibrillator amacam? baru lah kembang sikit lubang idong kan kan kan.



Sambil sambil tengok sindarela sambil sambil makan popcorn memang best. Tadi sebelum balik singgah MCA, nampak la pulak popcorn packet ni, teringin nak try coz emmy selalu cakap pasal popcorn ni. Rupa nya aku dah tersilap ambik perisa kuang kuang kuangggg... yang ni perisa butter and masin bukan manis potong betuuuuullll... takpe aku dapat satu idea... jeng jeng jengggg... apa susah masa dia tengah panas panas tu tambah je la gula setellllll... hahahahaa.. jemputtttttt popcornnnn.... semalam tengah tengah crucial pukul 6 petang si minah czech ni banyak la pulak soalan nyer. Rata rata berkisar pasal ISLAM. Ok lah aku memang suka kalau non-muslim bertanya pasal islam ni... bukan nya apa diorang ni selalu ingat kita ni freaks thats why kita pakai tudung cover head to toe, orang lelaki pulak dibenarkan beristeri 4, tak boleh minum arak.... dan macam macam lagi la.... pendek kan cerita aku pon dengan berhati hati meng'explain'kan setiap curiosity makcik ni.. Alhamdulillah tak payah la aku nak mengeluarkan fatwa, sabda nabi, firman Allah awj untuk memahamkan makcik ni. Dia pon setuju bila aku kata pada dia ISLAM IS A SIMPLE WAY OF LIFE IF WE STICK TO THE RULES because contoh contoh yang aku utarakan pada dia adalah contoh contoh yang simple. Huh tak sangka secara prasedar aku telah berdakwah rupanya. Perasaan? aku rasa puas la dan secara tak langsung aku meluangkan lebih masa untuk melayari laman laman dakwah dan laman laman yang menyediakan kemusykilan agama just incase minah ni bertanya lagi so tak la aku tergagap gagap nak menjawab. WALLAHUALAMBISSAWAB......


0 ekspresi anda..:

Post a Comment