IT'S MY BLOG.... IT'S MY STORY.... IT'S MY FEELING....

Orang nak mengata ke.... orang nak mengeji ke..... orang nak mengumpat ke.... ada aku kisah ? Yang dapat free seat to hell sapa ? mereka2 la kan ? Still i am thankful and blessed to have never-give up-families and true friends surrounding me.... and my FAITH to keep me alive and ongoing....



Lilypie Angel and Memorial tickers
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
BERSUA LAGI... 6/09/2008 07:59:00 PM

Assalamualaikum. Dah banyak hari jugak blog ni aku biar tanpa post baru. Bukan apa, tak ada perkara baru rutin tetap sama keje balik rumah makan tido surfing tu je. Inilah natijahnya kalau bertugas malam, tak serupa manusia dah macam keluang or kelawar or BATWOMAN hahaha. Agenda beberapa hari ni sekitar penganyaman ketupat bersama teman teman rapat. Inilah kecanggihan teknologi sekarang, terpisah beribu batu tapi dihubung dengan satu klik di jari. Setiap kali bersembang dengan teman teman seperjuangan di Malaysia dulu cerita berkisar zaman muda muda ahaksssss kehidupan masa dulu locum sana sini OT tak kira masa asal ada peluang. Now dah ada rezeki lebih sikit Alhamdulillah aku memang malas nak OT OT ni cukuplah dengan apa yang ada. Kadang kadang kesian jugak dengan budak budak India mari ni bertungkus lumus berebut rebut OT itulah kelebihan memegang passport Malaysia ni bayaran setaraf British dan European walau tak seiring tapi taraf tu dekat dekat. Terima kasih jugalah atas penjajah dulu dulu walau hakikatnya aku tak harus mengucapkan thank you mank kiu ni, tapi sebab kita menerima kemerdekaan diatas penjajahan British ni maka sekarang taraf kita dipandang tinggi. Terima kasih untuk tok nenek kita yang banyak suffer untuk kita mengecapi kesenangan sekarang ni.

Ok actually 2 hari lepas ada sedikit kekalutan berlaku kat CICU ni. Dr. Herman VS bapak kepada Kalthoom. Bukan Dr. Herman je terkena before this Dr. Nazar lepas tu Dr. Umesh then Dr. Bhaskar. Ntah apa soalan bongok si bapak ni tanya apa lagi Dr pon naik angin la. Yang bapak si Kalthoom ni pon satu ntah apa jenis manusia aku memang tak pernah jumpa terlampau anxious, irreasonable (ada ke vocab ni hahaha) semua orang menyampah nak attend dia. Now baru timbul cerita dia menyesal sign consent AVR tu. Hellooooooo anak dah nak separuh mati now mula nak buat issue. Bukan aku tak simpati, aku sedih pasal si Kalthoom ni dah la Paraplegic, ada Meningo Myelocele, Hydrocephalus, siap ada VP shunt, dah tu tambah malang lagi Rt Hemiparesis coz of Lt CVA, Facial Palsy, Neurogenic Bladder, siap Dialysis wajib 3 kali seminggu, limbs pon banyak deformities, satu lagi dek kerana asik keluar masuk hospital dah dapat infection, infection pulak dah sampai ke endocardium, now dah jangkit la injap jantungnya.

Aku tak boleh salahkan bapak dia. Of course orang tua tu sayang gila dengan anak dia walau cacat yelaaa zuriat kan. Antara faktor faktor yang aku tak puas hati si Surgeon ni kalau bincang dengan family tolong la bagi kerjasama sikit explain betul betul risk tu hishhh marahhhh... jangan nak dok insyaallah memanjang, aku rasa kalau explaination tu bernas dan betul bapak tu takkan sign consent. Dah memang terang lagikan bersuluh Kalthoom ni not a suitable candidate, buat operation pon apa yang kita boleh optimise? dia tak kan dapat berjalan heloooooo paraplegic daaaa. Dah lah aku pulak emo lebih lebih. Moga Allah selamatkan si Kalthoom ni Insyaallah.


Lupakan lah bab si Kalthoom ni. Anyway video ni aku shoot biasa la pakai phone so kualiti kurenggggg sikit tapi tak apalah. Time time ni before aku balik cuti last year dalam bulan March, si Dina and Kail ada sekali saja we all jalan jalan cari makan coz time tu dina akan balik 3 minggu lepas aku blah and memandangkan Dina akan blah terus pegi Saudi so kira macam masalama gathering la gitu hahhahaha.....

1 ekspresi anda..:

haYaT said...

hehehe...tu candidate utk ke CCU ler...

...diorang sloughter orang ikut suka jer...macam nak hidup sampai 100 tahun lagi.

Post a Comment