IT'S MY BLOG.... IT'S MY STORY.... IT'S MY FEELING....

Orang nak mengata ke.... orang nak mengeji ke..... orang nak mengumpat ke.... ada aku kisah ? Yang dapat free seat to hell sapa ? mereka2 la kan ? Still i am thankful and blessed to have never-give up-families and true friends surrounding me.... and my FAITH to keep me alive and ongoing....



Lilypie Angel and Memorial tickers
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
MELARAM DAY 6/16/2008 01:40:00 PM

Assalamualaikum. Today is an Advanced ECG study day AKA melaram day. Bukan apa hari ni la kita pakai multi and hari2 macam ni la budak2 keling ni pakat2 menayang barang kemas diorang. Malam tadi call E**y just nak tanya khabar, kebetulan dia dah balik sini. Nasib kurang baik tengah sedap berendam kena sengat Obor2. Kalau nak tau 1st aid bagi sapa2 yang kena sengat Obor2 ni adalah cuka. Tuang cuka pada tempat yang kena tu dan pantang dia jangan gosok or kenakan air biasa makna kalau keluar dari air masin jangan bilas, kalau bilas bisa akan menular cepat and can be fatal. Satu lagi just sapu shaving cream and shave the bitten stung area untuk buang sengat2 dia which is very halus and sekali kena sengat beribu2 yang lekat not only satu and it is not visible with the naked eye. So makcik ni dah silap langkah lepas kena tu dia pi berendam dalam jakuzi apa lagi tiba2 sesak nafas la terus depa panggil ambulan bawak pi sepital hahahaha merasa la naik ambulan. Sampai sepital depa cuci lagi dengan cuka and IM anti-histamine sedas ngan IM pain killer sedas pas2 kena tahan jap kat Observation ward. Lepas 2 3 jam balik hotel then bisa dah memang merebak menurut E**y lagi dasyat dari sakit nak beranak perghhhhhh dasyatnyeeeee..... Dia memang tak tido satu malam dan tak boleh duduk diam kalau duduk diam badan akan sakit macam nak tanggal isi dari kulit. So sepanjang malam mundar mandir la tak tido bila dah over 24jam baru lah lega sikit. Menurut staff2 hotel tempat depa berendam tu tak de Obor2 ntah mana datang sesat lak sekor, nasib Obor2 ni langkah kanan di sengat nyer makcik ni hahahaha.

Ok tu E**y. Sebenarnya aku pon penah kena tapi aku tak sure kena sengat atau sekadar Obor2 tu nak beramah mesra dengan aku je. Kejadian ni kira2 7 tahun lepas. Time tu aku pi PD dengan Babe beserta suami dengan daughter dia, saja la suami dia dapat hotel 1/2 price kot coz gov staff. Memang la kami ni orang kampung jakun sampai je terus pi berendam. Tengah sedap2 aku berendam tetiba paha aku rasa macam perit ada sakit ada pedih ada macam kena electric shocked pon ada. So aku pon mengadu la kat Babe then dia kata kena Obor2 kot. Memang sakit tapi aku buat dek je la, lepas 2 3 jam berendam baru naik atas rilek2 then baru mandi. Tak serius la cuma birat merah and rasa pedih sikit2 tu je. Aku rasa tak teruk coz aku tak terus bilas kot. And maybe Obor2 tu saja nak berkenalan je kot.




STUDY DAY AKA MELARAM DAY

0 ekspresi anda..:

Post a Comment