IT'S MY BLOG.... IT'S MY STORY.... IT'S MY FEELING....

Orang nak mengata ke.... orang nak mengeji ke..... orang nak mengumpat ke.... ada aku kisah ? Yang dapat free seat to hell sapa ? mereka2 la kan ? Still i am thankful and blessed to have never-give up-families and true friends surrounding me.... and my FAITH to keep me alive and ongoing....



Lilypie Angel and Memorial tickers
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
KISAH BILA TAK BOLEH TIDO.... 6/22/2008 12:50:00 AM

Assalamualaikum. Inilah jadinya bila tak boleh tido merapu kesana kemari. Sehari dua ni aku dapat idea nak buat bisnes kecik2 online. Senang sambil2 dok kat umah sambil2 berniaga. Aku dah dapat 2 bende now satu aku nak jual crystal swarovski sama ada dalam bentuk anting2, bracelet, atau rantai and aku dah dapat alamat tempat supplier mahupun bengkel. keduanya aku nak buat sulaman manik pada baju dan kain tudung. Sebenarnya aku ni memang minat menjahit dari zaman teenage dulu, pernah time tu tingkatan 3 aku pegi kelas menjahit anjuran GPW kampong aku sempat la belajar buat baju kurung cuma aku ni ada penyakit MA***. Penyakit ni memang semua orang ada cuma kita kena tingkatkan motivasi diri la nak kena rajin. Ok we shall see.....


Kisah bakul comel ni pulak tak lah begitu vogue tapi aku berkenan design dia yang simple tapi kiut. Pasal apa tiba2 aku merapu bab bakul telor pengantin ni? Pasal adik lelaki aku ni nak kawin tu yang aku teruja tu, kebetulan raya ni aku balik cuti and dia nak tunang time tu so preparationnya aku dapat la tolong2. Compare dengan time aku kawin dulu aku tak merasa pon semuanya hubby and my baby sister yang tungkus lumus. Kali ni aku berkesempatan buatkan untuk my baby brother. Lepas tunang rasanya diorang akan kawin bulan 3 tahun depan so lepas raya ni aku dah boleh buat preparation sikit2 dah. Aku decide nak buat bakul tu instead of bunga telor. Simple kan? just lilit2 reben and tampal sikit bunga kecik dah siap boleh buat walau 1000 bijik pon. Walau pada dasarnya aku ni kerastangan.

Cerita pasal sulam manik ni pulak aku rasa pon sama simple dan menarik untuk agenda baju raya. Tulah rasanya nak try jahit pada baju raya tahun ni teknik yang sama cuma warna je lain2. Menurut mak aku dia nak buat theme tahun ni kuning coz special sikit first, 2nd raya dia ada menantu and second, raya tahun jugak dia akan dapat bakal menantu pasal my baby brother tu kan nak tunang. Ok lah aku nak tido dulu walau mata ni tak mengantuk lagi. cherioooooooooo....

0 ekspresi anda..:

Post a Comment