IT'S MY BLOG.... IT'S MY STORY.... IT'S MY FEELING....

Orang nak mengata ke.... orang nak mengeji ke..... orang nak mengumpat ke.... ada aku kisah ? Yang dapat free seat to hell sapa ? mereka2 la kan ? Still i am thankful and blessed to have never-give up-families and true friends surrounding me.... and my FAITH to keep me alive and ongoing....



Lilypie Angel and Memorial tickers
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
#$%^$$#@$%$#%&*()(*&^&%@ 6/28/2008 08:08:00 PM

Assalamualaikum. Dah beberapa hari tak update blog. Bukan apa aku keje deret 3 hari penat beb, patient lak banyak yang critical lak tu adoooiiii.... Semalam Zain dah kena barred, gaji dah keluar tapi weekend, aku kalau boleh nak TT duit kat bank, so sekali la bayar Batelco ngan Zain malas nak ulang alik 3 4 kali ke Manama tu dah la teksi sapu caj BD4 kalau dah 3 4 kali mau kopak duit teksi. So aku decided esok je lah aku keluar menguruskan bil2 tu mean time pakai la line free ni.

Hari tu aku kata nak ambik pic Maggie kan? lupa la pulak because kebetulan hari tu aku busy banget, Maggie pon dah balik South Africa. Dalam 2 3 hari ni sebok budak2 ni mengumpat si Zaneta ngan si Yitka. Ader ke si Yitka ni dia pas kat aku IV Paracetamol not given because patient is fluids overload...... astagaaa.... nak je aku jawab balik you can give suppository instead, sib baik la hari tu mulut aku ni berat sikit. Memang alasan dia tak lojik langsung, kalo dia kata patient afebrile keee ok laaa ye dak? Coz kalau dia concern sangat IV Paracetamol yang 100mls tu aaaa bagi la suppository sah2 tak de setitik air pon arghhhhh lantak ko la labu....

Budak2 Czech ni memang ketara sangat buat salah pon covered. Contoh satu hari tu si Yitka ni kena move ke Wad 32. Ntah apa kena dia bagi patient Anti-hypertensive tab kebetulan BP patient memang dah boderline, apalagi si Lysamma kelam 'keling'but la dibuatnya. Menurut si Lysamma ni dia pi tanya si Yitka, minah tu kata dia tak tau yang tablet dia bagi tu anti-hypertensive tab, apalagi labuuuu BP patient drop aaaa sib baik tak innalillah.....

Nak dijadikan cerita supervisor on-call si Catherine on duty. Datang la minah ni menyiasat apa yang berlaku coz Lysamma mengadu. Solution si Catherine ni it's ok coz she is a new staff and she doesn't know the tablet is an anti-hypertensive tab. Ehh boleh diterima keee haa. Kalau tak tahu tanya... kalau tak sure bukak mulut tanya.... tapi tulah bias... pasal minah ni kulit putih mata ijau ok tak apaaaa... lantaklah rakyat Bahrain yang akan suffer bukan aku. Mana boleh pakai alasan staff baru tak tau pasal ubat, dia memang lastaff baru tapi bukan baru grad. Actually inilah implikasinya kalau ambik budak2 Czech ni, bukan apa diorang kat negara dia dari nama tatacara ke nama diseases semua dalam bahasa dia aaa tu la pasal semua tak tau jadinya. Tak apalah janji aku tak buat apa2 yang memudaratkan kalau tak alamatnya kena balik sebelom waktu hahahahaha.

Bersesuaian motto orang2 arab WHITE IS PERFECTIONS, jangan sampai ada insiden yang tak di report dah ler. Cheriooooo.....

0 ekspresi anda..:

Post a Comment