IT'S MY BLOG.... IT'S MY STORY.... IT'S MY FEELING....

Orang nak mengata ke.... orang nak mengeji ke..... orang nak mengumpat ke.... ada aku kisah ? Yang dapat free seat to hell sapa ? mereka2 la kan ? Still i am thankful and blessed to have never-give up-families and true friends surrounding me.... and my FAITH to keep me alive and ongoing....



Lilypie Angel and Memorial tickers
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
TODAY IS MONDAY 12/15/2008 11:59:00 AM

Assalamualaikum. (tak jawab dosa besar)

Ari ni aku rasa macam terajin nak tulis panjang2 (tapi selalunya memula je semangek lepas 2 3 baris dah busan)

Entri kali ni aku nak cerita sikit pasal OLDTIME CRUSH aku jaman sekolah.

------------------------------------------------

Cerita ni bermula dari aku darjah 4 (wowww kecik2 dah pandai2 nak cintan2 ngeeee)

seingat aku la ada satu group senior tengah main bola kat padang time PJ (pendidikan jasmani daaa)

then kelas aku pon subjek tu jugak itu jam.

Aku tak bawak baju PJ atas sebab2 yg aku dah tak berapa nak ingat so aku lepak je tepi padang bersama2 dengan sekumpulan senior pompuan yg juga tak bawak baju ( i assumed)

Then tetiba je depa2 ni datang kat aku n bg tau :

"Rosemaria (mana depa tau nama aku pon aku tak berapa nak tau) si polan (aku tak ingat apa nama dia) kim salam dia suka kat awak"

Aku tekebil2 kompius. Apa makna si polan tu suka kat aku? Apa ke jadahnya? arghhh aku buat muka cam baru lepas sembelit n jawab balik:

"aaa koi tak tau lah !!!!!!" then aku terus blah

*koi = saya (bahasa Pahang)

Tamat cerita satu.

--------------------------------------------------

Cerita 2, masih berkisar darjah 4. Dalam kelas aku ni seingat aku ada 2 orang je nama bermula dengan R mayb more i couldn't remember who are:

ROSEMARIA BINTI AWANG MOHAMAD <------ aku la ni

ROSLINDA BINTI MOHD SAIDI <------ awek yg berambut panjang

Nak dijadikan cerita mamat seko ni bernama Al-Azilzul bin Yahya telah memukul canangkan

seantero kelas bahawasanya dia meminati mengagumi menyukai seorang awekz yang bernama

ROS... (tapi dia tak sebut nama, penuh mistik la kunun cehhh)

Apalagi budak2 pon menggila la gosip (budak2 pom pandai gosip)

seperti biasa aku buat muka lepas sembelit aku couldn't care more lantak korang la aku tak nak ambik tau.

Dan akhirnya ntah dari sumber mana tah (pusat sumber sekolah ada buku2 ilmiah n buku cerita je takde majalah gosip) depa kata akulah orang yang dimaksudkan. wakakakakakakakaaaa...

Time tu kan aku just buat muka toye coz aku blom reti nak berperasaan nih hahahahaha....

----------------------------------------------------

Cerita 3 seingat aku form 2. Time tu aku jadi librarian (awwww skema nyerrrrr)

Pada satu hari yang cerah (boleh buat tajuk lagu) aku bertugas di library sekolah.

Time aku tak berapa nak ingat tapi masa tu tak berapa banyak students coz recess dah abih, baru je bunyik siren.

Tapi kat meja depan kwanter aku ni still ada seko mamat senior yang tak berapa nak pedulikan alam sekitar masih tekun membaca.

Aku ingat buku ilmiah mana la dia dok baca, ingat nak ter'admire' la coz rajin nau menimba ilmu.

Rupa rupa nya (setelah akal aku menimbang tara) mamat ni sah kompom ponteng kelas!!!!!

Then tiba2 aku nampak dia keluarkan something dari kocek uniform dia. Hishhhh gula2!!!

Mana boleh makan dalam library!!!!

So aku sebagai seorang librarian yang berdedikasi pegi menegor mamat nih.

" Helooo dalam pustakaan (sumpah !!! ni la sebutan BAKU aku) tak boleh makan yeeee"

mamat tu jawab:

"Saya mengantuk laaaaaa saja nak fresh kan mata"

Dalam ati aku, ngantuk balik umah la! nak fresh kan mata pi la cuci muka!!!

Aku buat2 tak dengar je.

Then tetiba dia datang kat kwanter aku.....

tetiba jantung aku laju semacam DUP DAP DUP DAP...... (coz mamat ni boleh tahan kiut awwww)

"sapa nama?"

"orang"

"orang binti apa?"

"orang"

"sombong!!!"

aku buat2 tak dengar ayat mamat tu yang terakhir hahahahaaa pasal aku dah blushing maluzzzzzzz......

sejak daripada ari tu aku secretly crushed on him...

BTW nama dia ASMADI BIN IBRAHIM

Hujung tahun tu aku tegezut (sebenar nya hepi sangat2) coz dalam school year book ada pixie dia sebeso2 alam yahuuuuuuuu..... (tiap2 ari aku baca school year book tu) (ekceli this particular page je yang ada pixie dia..... blushing...... )

next year nyer till now aku tak jumpa dia dah coz dia dah abis sekolah menengah n

AKU TAK TAHU ENGKAU DIMANAAAAAAA........ (lagu jikustik )

------------------------------------------------

Cerita 4, emmmmm... form 3 ada seko senior form 5.... nama dia NORMANIZAM.

Aku nyampezzzz kat mamat ni coz rambut dia style vanilla ice cehhhhhh bajet hensem la tu.

Yang buat aku restless nyer kelas dia kat bangunan bertentangan bangunan kelas aku in another word OPPOSITE je.

so aku boleh nampak dengan jelas muka dia coz aku dok tepi tingkap (vavixxx tul)

aniway aku tak berapa nak kisah mamat nih.

Ntah lah zaman remaja aku nih bukan nya aku kisah sangat pasal cintun2, tak reti pon nak feling2.

and so its ended just like that. Bo layan.

-------------------------------------------------

Cerita 5, masa form 4. Ada seko budak cina (gilooosss) mengaku suka kat aku.

Apa lah masalah mamat nih. Aku rasa dia rabun la, coz aku time remaja dulu COMOT BANGET.

Siyes aku cakap.

Nama dia FUNG SOON FOH anak tokeh balak.

Aku reject mamat ni coz dia schizophrenic sikit. hahahhahahaha

Dalam pada tu ingat tak si Al-Azilzul? gampangssss since darjah 4 sampai la form 4 ni cerita dia had a crushed on me besinambungan, semua orang tau. Mamat ni memang tak tau malu.....

Yang lagi buat aku panas ponggong lepas SRP (tue nyerrr) dia join kelas aku mangkuk...

So ari2 dia dok tenung aku dalam kelas (i'm not perasan ok !!! ini kisah benar)

Lepas 2 bulan kesengsaraan aku, dia pi sekolah teknik. Alhamdulillahhhhhhhh.....

Aku tak tau apasal aku nyampah sangat ngan Zul nih, padahal dia ni falls in kiut category gakzzz.

----------------------------------------------------

Fine!!! cerita 6, masa form 5, sekitar SPM.

Masa nak ambik SPM tu aku masuk asrama. Sepanjang berlangsung nya SPM tuh, Lan suh aku pegangkan IC dia. (which aku rasa sooooOOOoooo romantik )

Aku rasa kan... dia macam tawu je aku suka kat dia awwwwww.

Aku rasa bermula nya detik2 aku tangkap lentok dengan ROSLAN BIN HUSSIEN ni masa pertandingan perbahasan rasanya. Lan, Kak Long Roziah n aku.

(FYI masa form 2 aku pernah bertumbuk ngan Roslan nih)

Jadi bila kena buat assignment sama2 untuk pertandingan perbahasan tu aku kind of buat muka sembelit aku je la, segan malu sebenarnya flash back time tumbuk menumbuk tu.

Since Lan buat poyo2 je aku pon cool down je la.

Then from that insiden onwards aku jadi rapat n tersukezzzz la plaksss hahahahahaa...

Korang ingat tak ada satu loket ni bentuk heart, then kita boleh bukak dia n boleh letak pixie di bahagisn dalam.

What the FU**, LOL's aku ada loket tuh n aku telah menyimpan pixie Lan dalam tuh.

(Mak aihhhhh felingzzzz jugak aku ni yekkk sentiMENTAL hahahahahaaa....)

Tapi aku tak la penah mencurahkan sepenuh feelingzzzz kus terhadap Lan maluuuuu daaaa...

Up till now Lan tak tawu hikssss.

Then lepas abih SPM we all tak de berhubung dah.

Ada sekali aku jumpa dia masa ambik result SPM, pas 2 ada 2 3 kali jumpa kat bus-stand Lanchang then terus putus hubungan.........

So alkisahnya pasal jaman2 sekolah dolu2.

Caya atau tak dah almost 14 tahun aku tinggal kan memori tu.........

But still satu memori yang indah..........................

AND THIS IS A TAG ENTRY...... MARI KITA LIHAT SAPA YANG KENAAAAAAA......

2 ekspresi anda..:

Farie N. said...

awat komen dia dok atas? ponin den..

Farie N. said...

its not bout secret, tp more to being unknown. :)
nyway i've posted d tagged.

Post a Comment